INTERKOM sp. z o. o.
usługi internetowe
Kraków
www.interkom.pl
Profesjonalne technologie teleinformatyki

Witamy
O firmie
Kontakt
Komunikaty
Webmail - poczta przez www
Konfiguracja konta
Pomoc i informacje
Oprogramowanie i pliki
Mapa strony
Komunikaty 


Problemy operatora

[19.09.2007 17:16]
Z powodu awarii sieci operatora nadrzędnego (GTS Energis) w Krakowie, wywołanej niesprawnością routera, w dniu dzisiejszym od godziny 15:00 do 15:53 nie było dostępu do naszych serwerów z sieci TPSA i innych operatorów (z wyjątkiem Cyfronetu), w tym nie były dostępne dla klientów usługi odbioru i wysyłania poczty. Poczta ze świata była przyjmowana, jednak w jej doręczaniu mogły pojawić się opóźnienia.
 


Awarie zasilania we wtorek 12.04.2006

[13.04.2006 09:33]
Dwie awarie w dniu wczorajszym łącznie przez przeszło dwie godziny uniemożliwiały normalne funkcjonowanie znacznej części serwisów. Pierwsza z nich miała miejsce w godzinach porannych i była związana z uszkodzeniem (około godz. 8) w podstacji sieci miejskiej, zasilającej lokalizację głównej serwerowni. Druga dotyczyła również głównej serwerowni, miała miejsce w godzinach popołudniowych (około 16:20); przyczyny zaniku zasilania nie są znane, skutki usuwane były do ok. 16:55. Przepraszamy za utrudnienia !
 


Awaria zasilania

[23.12.2005 12:27; modyfikacja: 23.12.2005 12:28]
Wczoraj w godzinach wieczornych, wskutek awarii sieci energetycznej w całym śródmieściu Krakowa, nastąpiła przerwa w funkcjonowaniu głównej serwerowni Interkomu od godz. 18:45 do około 21:20.
Wskutek następczego uszkodzenia jednej z linii (Polpak) i wynikających stąd utrudnień w działaniu systemu, przerwa w funkcjonowaniu lub ograniczenie dostepności niektórych serwisów trwały jednak dłużej, bo aż do ok. godziny 23.
Przykładowo obsługa poczty od ok. 21:20 aż do godz. 22:10 była możliwa tylko przez pop3.interkom.net.pl i mx.interkom.net.pl, zaś ftp dla domen hostowanych w Interkomie nie było aż do godz. 23:15.

Za wszelkie utrudnienia bardzo przepraszamy !
 


Awaria łącza do TPSA

[13.12.2005 12:59; modyfikacja: 13.12.2005 13:01]
29.11.2005 około godziny 18:30 nastąpiła awaria modemu jednej z linii (POLPAK), co spowodowało czasową niedostępność wiekszości hostowanych serwisów www oraz spowolnienia w dostawie poczty.
Modem został wymieniony przez służby techniczne TPSA w dn. 30.11.2005 i o godzinie 10:10 łącze zaczęło działać.
Testy i przywracanie normalnej konfiguracji trwały do około godziny 11, zaś usuwanie skutków awarii, w tym rozładowywanie zatoru niedoręczonej poczty zostało zakończone około godz. 12.
Za wszelkie niedogodności z tego tytułu przepraszamy !
 


Ograniczenie usług w sobotę 29.01.2005

[27.01.2005 16:23; modyfikacja: 27.01.2005 16:24]
W związku rozbudową konfiguracji sprzętowej jednego z głównych serwerów, w sobotę 29.01.2005 wystąpią przez około godzinę ograniczenia usług:
- poczty dla użytkowników, których skrzynki znajdują się na głównym serwerze pocztowym (poczta ze swiata bedzie odbierana przez serwery rezerwowe);
- nie bedą dostępne bazy danych (PostgreSQL i MySQL na serwerze hq.interkom.pl);
- nie bedzie działał serwis ogłoszeniowy (http://www.ogłoszenia.pl).
Początek przerwy około godziny 12:00.
 


Wyłączenie zasilania

[15.11.2004 10:50]
W dniu 15.11.2004 będzie krótkie wyłączenie serwerów w związku z konserwacją sieci energetycznej.
 


Prace konserwacyjne

[17.09.2004 14:58; modyfikacja: 17.09.2004 14:59]
W dniu 18.09.2004 (sobota) w godzinach 10.00-12.00 będą prowadzone prace konserwacyjne w głównej serwerowni Interkomu. W związku z tym dostep do Internetu i wiekszosc uslug beda niedostepne. Przewidywana przerwa nie powinna byc dluzsza niz 30 minut.
 


Prace konserwacyjne

[24.07.2004 13:17; modyfikacja: 09.09.2004 21:28]
W dniu 26.07.2004 (poniedziałek) będą prowadzone prace konserwacyjne w głównej serwerowni Interkomu, co wymagać będzie krótkich wyłączeń poszczególnych serwerów. W związku z tym będą stawać się niedostępne (na krótki czas) niektóre usługi bądź ich grupy.
Obejmuje to również dostęp z sieci Interkomu do Internetu i dostęp z sieci lokalnych klientów do sieci Interkomu.

Poszczególne przerwy w dostępności usług nie powinny przekraczać 15-30 minut Całość prac przewidziana jest na godziny 11-13.

 


Prace administracyjne

[17.06.2004 08:53; modyfikacja: 24.07.2004 13:06]
W dniu 16.06.2004 przeprowadzono prace administracyjne na głównym serwerze poczty elektronicznej.
Prosimy użytkowników o raportowanie ewentualnych zuważonych anomalii w działaniu poczty do naszego biura, tel. 6173639.
 


11.06.2004

[07.06.2004 11:29]
W dniu 11.06.2004 biuro firmy Interkom bedzie nieczynne.
 


Awaria dostępu do WWW

[13.05.2004 10:45; modyfikacja: 13.05.2004 13:44]
Wskutek czasowej niesprawności jednego z serwerów dzisiaj (13.05.2004) od ok. 8:30 do 9:35 niedostępne dla naszych klientow byly usługi dostępu do WWW. W trakcie prac nad usuwaniem przejściowo niedostępne były również niektóre witryny WWW naszych klientów.
Poczta i pozostałe usługi działały normalnie.
 


Skaner antyvirusowy i antyspamowy

[09.06.2004 08:17; modyfikacja: 09.06.2004 08:18]
Oddaliśmy do eksploatacji skaner antywirusowy i filtr antyspamowy. Udogodnienia te mogą być włączane selektywnie dla poszczególnych adresów pocztowych.
1. Skaner antywirusowy jest włączony (domyślnie - na wszystkich adresach pocztowych) dla użytkowników, posiadających skrzynki pocztowe na głównych serwerach naszej firmy (specyfikowanych w ustawieniach poczty jako pop3.interkom.pl, pop3.interkom.net.pl, mx.interkom.pl lub mx.interkom.net.pl).
2. Filtr antyspamowy jest włączany dla abonentów instytucjonalnych, którzy zgłaszają takie życzenie, dla całych domen.
Uprzejmie prosimy abonentów, pragnących korzystać z filtra antyspamowego, o zgłaszanie tego do naszego biura.
 


Prace w sobotę 03. kwietnia 2004

[02.04.2004 14:39]
W związku z pracami konserwacyjnymi w naszej głównej serwerowni w sobotę 03. kwietnia, miały miejsce wyłączenia niektórych usług pomiędzy godziną 13 a 16. Całkowity brak połączenia z Internetem trwał łącznie około 60 minut.
W tym czasie wysyłanie i odbiór poczty było możliwe dla abonentów, posiadających konta pocztowe w Interkomie.
Niedostępność witryn naszych klientów oraz ich serwerów ftp zachodziła łącznie przez około 2 godziny.

Dziękujemy za wykazanie zrozumienia i cierpliwość !
 


Ostrzeżenie - nasilenie ataków wirusów rozsyłanych pocztą

[06.03.2004 08:07]
W ostatnich dniach bardzo znacznie wzrosła aktywność rozmaitego rodzaju wirusów i robaków internetowych, które rozsyłając się w poczcie elektronicznej, powodują rozmaite niedogodności.
Jednym z objawów jest wzrost liczby wiadomości otrzymywanych od zupełnie nieznanych nadawców (tzw. spam). Od zwykłego spamu wiadomości, wysyłane przez zarażone komputery, różnią się zwykle tym, że posiadaja dość znacznej długości załączniki - to ich otwarcie (przez pojedyncze albo dwukrotne kliknięcie) powoduje zarażenie komputera. Nie należy otwierać tego rodzaju załączników !
Drugim objawem działalności tego rodzaju złośliwego oprogramowania jest znaczna liczba otrzymywanych powiadomień o niedoręczeniu listów z powodu obecności w nim wirusa. Ostrzeżenie takie otrzymuje normalnie nadawca listu (a czasem też adresat), gdy skaner antywirusowy serwera pocztowego adresata wykryje wirusa dołączonego do maila.
Ponieważ jednak rozsyłający się samoczynnie wirus fałszuje adres nadawcy, powiadomienie nigdy nie dociera do skrzynki pocztowej nieswiadomej ofiary wirusa - rzeczywistego nadawcy listu, lecz jest doręczane na adresy jego korespondentow (pobrane z jego ksiązki adresowej).
W ten sposób oprócz adresatów rozsyłanych przez wirusa zainfekowanych listów, cierpią również osoby postronne, które nie mają z posiadaczem zarażonego komputera nic wspólnego, oprócz tego, że z jakiegoś powodu ich adresy pocztowe znajdują sie na tym komputerze.
Niestety, nie ma sposobu, aby tego rodzaju powiadomienia byly blokowane po stronie serwera ich odbiorcy. Jedynie serwer skanujacy poczte mógłby nie generowac ich w ogole (co jednak skutkowaloby nieinformowaniem o niedoreczeniach z powodu obecnosci wirusow rowniez w innych sytuacjach).
Nie ma również obecnie sposobu, aby skutecznie ochronić odbiorców poczty przed infekcją ich komputerów stosując tylko skanery na serwerach. Nawet użytkownicy posiadający na swoich komputerach programy antywirusowe i często (tzn. co najmniej raz dziennie!) aktualizujący ich bazy danych, nie są całkowicie bezpieczni, gdyż nowe mutacje wirusów pojawiają się bardzo często.
Dlatego niezwykle ważne jest zachowanie ostrożności przy odbieraniu poczty. W szczególności należy podchodzić nieufnie do wszelkiego rodzaju listów od nieznanych nadawców, gdy sugerowane w nich działania wymagają ujawnienia poufnych danych lub gdy nie mamy pewności, że deklarowany adres nadawcy jest prawdziwy. Zwłaszcza zestawienie znanego adresu nadawcy z nieoczekiwaną treścia lub tematem listu powinno budzić nasze podejrzenia. W takich przypadkach lepiej upewnić się, wysyłając list z prośbą o potwierdzenie autentyczności otrzymanej przesyłki na znany wczesniej adres korespondenta (nie zaś jako odpowiedż na podejrzaną przesyłkę).
Podobnie, gdy nabierzemy uzasadnionego podejrzenia, iż nasz komputer jest zainfekowany, powinniśmy niezwłocznie fizycznie (przez odłączenie kabelka) odłączyć go od Internetu - zablokowanie naszego programu pocztowego nie wystarcza, gdyż wspólczesne wirusy i robaki internetowe mają własne, wbudowane programy pocztowe i mogą rozsyłać się, atakując naszych znajomych, bez naszej wiedzy. Oczywiście następnym koniecznym krokiem jest przeprowadzenie skanowania naszego komputera odpowiednim programem antywirusowym.
 


Planowane prace konserwacyjne

[02.03.2004 21:45]
W najbliższych dniach będą prowadzone prace konserwacyjne oprogramowania niektórych serwerów oraz głównego routera. Przerwy w dostępności serwisów nie powinny przekraczac 1 godziny, natomiast brak dostępu do świata spowodowany pracami na głównym routerze nie powinien przekroczyc 5 minut.
 


Prace konserwacyjne

[28.07.2003 14:54]
W zwiazku z prowadzonymi dziś pracami konserwacyjnymi, w dniu dzisiejszym pomiędzy godziną 13 a 15 występowały przerwy w dostępie do poczty.
Dziękujemy za wykazane zrozumienie.
 


Nowa strona

[25.07.2003 12:30]
Wczoraj została oddana do użytku nowa wersja strony naszej firmy.
 


Awaria łącza

[20.11.2002 08:03]
W związku z wyłączeniem zasilania w ACK Cyfronet wyłączone było jedno z głównych łącz. Ruch został przekierowany na łącza zapasowe. Niektóre serwisy pozostawały niedostępne aż do zakończenia awarii. W dostępie do Internetu nie było większych utrudnień.
 


Awaria routera

[04.06.2002 00:56]
W nocy wystapiła awaria głównego routera. Niedostępne były wszystkie łącza do internetu. Awaria została usunięta ok. godz. 8:40.
 
Designed by INTERKOM © 2003